UNIVERSAL ANALYTICS

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /customers/5/5/9/ehandelpartner.dk/httpd.www/wp-content/plugins/user-specific-content/User-Specific-Content.php on line 373

Universal Analytics giver en enestående mulighed for at følge brugerens adfærd på webshoppen.

Via metrics kan man bl.a. måle visninger, kliks, nye vs eksisterende brugere, konverteringsrate, antal af ordre og værdien af disse ordre. Samtidig kan man identificere nogle ekstra parametre (dimensions), som er relaterede til brugerens herkomst (geografisk, browser type, device type, osv.)

Alt dette er indeholdende i Universal Analytics standard set-up. Det kræver en teknisk implementering af Google Analytics script på hver side og et E-commerce tracking script på check-out siden. Send os en e-mail her, så vi kan vurdere dine behov.

For nyligt har Universal Analytics udviklet et ekstra tracking værktøj i Enhanced Ecommerce Tracking, som følger produktets rejse på websiden OG som sikrer at elementerne (billeder og tekst), sider og produkter vises på den mest optimal måde, lige efter kunders adfærd på websiden.

Produktrejse: På hver side kan man følge hvordan produkterne performer (via bl.a. CTR, kliks, antal af produkter lagt i kurven, osv.) Dette kan bruges til at optimere produktets placeringer på webshoppen. 

Screen_Shot_01

En lignende optimeringsmulighed finder sted på sidens niveau.

Screen5

Produktets interaktion med brugeren: Vi kan følge produktets rejse, efter at denne, er blevet udvalgt af brugeren og lagt i kurven.  Her vil man bl.a. være obs. på de produkter, som oftest er blevet taget op af kurven, da det kan være tegn på en fejlbeskrivelse af produktet eller fragtprisen.

Screen4

 

At finde hurtig frem til de KPIs (Key Performance Indicators), som er mest relevant til de forskellige marketings folk, er afgørende for et optimalt follow-up. Dette sker via Google Analytics dashboard (standard) og via Google Analytics custom dashboard. Her vil vi anbefale, at man oprette et custom made dashboard og en rapport til hvert niveau af den interne marketings struktur. De påkrævede KPIs, som en CMO (Chief Marketing Officer) gerne vil se, er ikke nødvendigvis de samme KPIs, som kan være relevante for en Online Campaign Manager.

Ehandel Partner tilbyder en øjeblikkelig oversigt over KPIs, samt optimeringsmuligheder, som gør det muligt for dig at foretage optimeringer på både produkt – og side niveau.

Dette giver dig en fordelagtig fordel og er kendetegnet for en effektiv markedsføring. Derfor har vi udviklet 2 interfaces, som lader dig se de udvalgte KPIs, og som guide dig til en optimal on-site optimering.