GOOGLE TAG MANAGER

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /customers/5/5/9/ehandelpartner.dk/httpd.www/wp-content/plugins/user-specific-content/User-Specific-Content.php on line 373

 GTM giver en unik mulighed for at implementere alle dine webside tags (analytics, remarketing, og ikke google partnere) på et sted og med få kliks.

 
                            Google_Tag_Manager                         Googletagmanager1

Universal Analytics er et default set-up i Google Analytics. Dog findes der stadigvæk mange virksomheder, som bruger den traditionelle Google Analytics, og ikke alle anser denne migration fra GA (Google Analytics) til UA (Universal Analytics,) som en fantastisk mulighed for at implementere Google Tag Manager. Implementeringen af GTM er en ligetil proces og mulighederne forbundet med den er virkelig store. Stadigvæk ikke overbevist? Nedenunder finder du en liste, med de bedste grunde til at implementere GTM i dag.

 

  1. Forsikre din webside til fremtid: At opgradere til Universal Analytics kan være besværligt, hvis du skriver mange kode ”swapping”, sider ændringer osv. Du skal i stedet for benytte Google Tag Manager, for derved gradvis at kunne skifte over til Universal Analytics, kør test undervejs. At implementere GTM vil tage tage lige so lang tid, som at opgradere til Universal, men det vil gøre fremtidige opgraderinger og forbedringer meget enklere, idet man kan foretage modifikationer gennem GTM og ikke gennem hver enkel side på din webside. 

 

  1. Hæslighed: Ændringer og nye Tags kan laves hurtig og kræver ikke, at man ændre koden på selve websiden. Dette er meget spændende, idet annoncørerne hurtigere kan få testet og foretage nye ændringer live, uden at have brug for en developer.

 

  1. Fleksibilitet: Google Tag Manager er et meget spændende værktøj for annoncørerne, idet de ikke længere har brug for en developer for at installere deres scripts. Samtiden vil IT og developer folkene elske GTM pga. de spændende muligheder, som er beskrevet nedenunder. Hvem vil få mest ud af GTM komme an på hvor kompleks ens webside er, og hvilke type opgaver man vil implementere.

 

  1. Debug Option: Vær sikke på at dine Tags virker INDEN du udgiver dem live, dette er meget GMT har en indbygget debug funktion, som gør det muligt, at man selv kan teste og debug hver opdatering på ens egen browser, på selve siden, inden man offentliggør ændringen.

 

                                                           

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /customers/5/5/9/ehandelpartner.dk/httpd.www/wp-content/plugins/user-specific-content/User-Specific-Content.php on line 373

 

  1. Version Kontrol: Hver gang du offentliggør en rettelse, bliver der genereret en ny version, som bliver arkiveret. Hvis du på et givent tidspunkt har brug for at vende tilbage til en eksisterende version, kan dette nemt gøres. Dette giver dig også en enestående mulighed for at holde styr på dine tags og trouble shoot dine tagging problemer.
  1. Bruger tilladelse: GTM giver en mulighed for selv at kunne tildele på hvilken niveau ens samarbejdspartner har ret til at operere. Det vil sige (visning, redigering, offentliggørelse).  Man kan styre, hvem som har ansvar for at lave en opdatering til ens webside. Her har man for eksempel mulighed for at give E-handel partner adgang til GTM for at hjælpe en med at oprette Tags, Makros, og Regler eller scripts til Analytics.

     

  2. Built-In Tags: GTM indeholder allerede tags til classics og Universal Analytics, AdWords conversions, remarketing såvel som andre populære networks. Dette er en stor hjælp for marketers som lige er startet med at benytte GTM og som ikke har meget erfaring med koding. Disse gør det muligt at customize tagsene, ved hjælp af meget lidt information og uden de sædvanlige gener der er frobundet med implementering af kode