OVERSIGT

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /customers/5/5/9/ehandelpartner.dk/httpd.www/wp-content/plugins/user-specific-content/User-Specific-Content.php on line 373

Inden man går i gang er det vigtigt at definere hvilken type rapport, man gerne vil fokusere på. Her anbefales en kombination af første og sidste klik rapportering. Disse rapporter er en del af den attributionsmodel, som vi beskriver nedenunder:

En attributionsmodel er den regel eller det sæt regler, der afgør, hvordan berøringspunkter på konverteringsstier tildeles kredit for salg og konverteringer.         

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /customers/5/5/9/ehandelpartner.dk/httpd.www/wp-content/plugins/user-specific-content/User-Specific-Content.php on line 373

Easy_Page_Builder_Icon FØRSTE KLIK MODEL

Den første interaktion attribution model i Google Analytics vil allokere alle konverteringer til det første berøringspunkt.

Button

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /customers/5/5/9/ehandelpartner.dk/httpd.www/wp-content/plugins/user-specific-content/User-Specific-Content.php on line 373

Retina_Display_Ready_Icon SIDSTE KLIK MODEL

Den Sidste interaktion attribution model i Google Analytics allokere alle konverteringer til det sidste berøringspunkt.

Button

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /customers/5/5/9/ehandelpartner.dk/httpd.www/wp-content/plugins/user-specific-content/User-Specific-Content.php on line 373

Elegant_Design_Icon LINEÆR ATTRIBUTION

I attributionsmodellen Lineær fordeles kreditten for salget ligeligt mellem de enkelte berøringspunkter på konverteringsstien.

Button

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /customers/5/5/9/ehandelpartner.dk/httpd.www/wp-content/plugins/user-specific-content/User-Specific-Content.php on line 373

 

Du kan bruge Google Analytics værktøjet til modelsammenligning til at sammenligne, hvordan forskellige attributionsmodeller indvirker på værdisætningen af dine markedsføringskanaler. I dette værktøj varierer den beregnede konverteringsværdi (og antallet af konverteringer) for hver af dine markedsføringskanaler i henhold til den anvendte attributionsmodel.

En kanal, der fortrinsvis indleder konverteringsstier, får en højere konverteringsværdi ved brug af attributionsmodellen Første interaktion end ved brug af attributionsmodellen Sidste interaktion.